U kunt hier een hoge resolutie versie van de foto downloaden.
Uitgangspunten laden en lossen
Ten behoeve van de verkeersveiligheid en de doorstroming geldt een stopverbod voor de rijweg.
- Laad- en losplekken, venstertijden
Voor vrachtauto’s worden laad- en losplekken gemaakt. Daarvoor gelden venstertijden. Binnen de venstertijden zijn de laad- en losplekken gereserveerd voor vrachtauto’s. Buiten de venstertijden zijn de laad- en losplekken ook beschikbaar voor ander voertuigen.
Bestelbussen mogen gebruik maken van zowel de laad- en losplekken als de reguliere parkeerplaatsen. Omdat laden en lossen wettelijk en andere betekenis heeft dan parkeren, is betaald parkeren niet van toepassing.
Om de afstand tussen de laad- en losplek en de winkels zo kort mogelijk te houden en het oversteken zo veel mogelijk te beperken, is de Gijsbrecht verdeeld in vier segmenten met elk een laad- en losplek:
- Gladiolusstraat – Bosdrift
- Bosdrift – Hilvertsweg
- Hilvertsweg – Egelantierstraat
- Egelantierstraat – Neuweg
Per segment zijn de venstertijd en locatie van de laad- en losplek afgestemd op de het tijdstip en de frequentie van leveringen en de afstand tot de winkels.
Laad- en losplekken
Segment Gladiolusstraat – Bosdrift
- plek voor: vrachtwagen met oplegger (18 meter)
- venstertijden: 22.00 - 8.00 uur
- hier omdat: centraal gelegen en meeste ruimte om goed vooruit in te parkeren
Segment Bosdrift – Hilvertsweg
- plek voor: bakwagen (12 meter)
- venstertijd: 8.00 - 18.00 uur
- hier omdat: centraal gelegen, op korte afstand tot winkels
Segment Hilvertsweg - Egelantierstraat
- plek voor: vrachtwagen met oplegger (18 meter) en bakwagen (12 meter)
- venstertijd: 8.00 - 18.00 uur
- hier omdat: AH lost 4x per dag, drukste stuk en dus nog een laadlosplek nodig
Segment Egelantierstraat - Neuweg
- plek voor: vrachtwagen met oplegger (18 meter)
- venstertijd: 7.00 - 18.00 uur
- hier omdat: meeste laden en lossen aan de zuidkant, meeste ruimte om in te manoeuvreren
Terrassen
- Verschillende locaties aangewezen voor eventuele terassen tussen Bosdrift en Nueweg. Hierbij wordt onderscheid gemaakt tussen:
- ondernemingen met volledige horecavergunning
- wens voor uitbreiding terras vanondernemingen met volledige horecavergunning
- wens voor terras van ondernemingen zonder horecavergunning
Fietsparkeren
- Verschillende wenslocaties aangewezen voor fietsparkeren tussen Gladiolusstraat en Nueweg
Parkeren en fietsparkeren
- Ruimere parkeervakken
- Voor de zaterdagen komt er een optie voor parkeren door personeel van
ondernemers om aan de Irisstraat bij de nieuwe MFA De Kleine Lelie te
parkeren (18 parkeerplaatsen).
Kwantificeren nieuwe Gijsbrecht
- Auto parkeren: van 89 naar 67 plekken
- Fietsparkeren: van 260 naar 381 plekken
- Groen: van 13 m2 naar 1020 m2
- Zitjes: van 4 m2 naar 212 m2